وبلاگ

چراغ های دفنی

چراغ های دفنی

روشنایی و نور همیشه نقش مهمی در زندگی بشر ایفا کرده است. امروزه نیز نه تنها از نور به عنوان عامل روشنایی بلکه به عنوان یک عامل زیبایی بخش نیز استفاده می شود. همانطور که می دانید امروزه نورپردازی از اهمیت ویژه ای در طراحی و ساخت نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها برخوردار است. در واقع نورپردازی ساختمان، زیبایی و جذابیت خاصی به آن می بخشد. امروزه نورپردازی بخش مهمی از طراحی و ساخت یک بنا را شامل می شود. یکی از مهمترین ابزارهایی که برای نورپردازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد چراغ های دفنی هستند. در ادامه به معرفی بعضی از این محصولات  و نیز به معرفی ویژگی ها و کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

چراغ های دفنی

یکی از مهمترین ابزارهایی که برای روشنایی و نورپردازی استفاده می شود چراغ های دفنی هستند. از چراغ های دفنی به منظور نورپردازی فضای خارجی ساختمان ها استفاده می شود. چراغ های دفنی نه تنها موجب روشنایی محیط می شوند بلکه بر زیبایی محیط ساختمان نیز می افزایند. چراغ های دفنی اغلب از لامپ های ال ای دی تشکیل شده و رنگ های مختلفی را در بر دارد. تنوع رنگی بالا در چراغ های دفنی، افکت های جذاب و زیبایی را باعث می شود. همچنین چراغ های دفنی هاله های زیبایی از نور را برروی سوژه می سازند که موجب سایه روشن های بسیار زیبایی می شود. در مجموع چراغ های دفنی تاثیر زیادی در زیبایی محیط و آرایش شهری دارند به همین جهت نیز امروزه در زمینه های زیادی از این چراغ های استفاده می گردد.
از فروشگاه ما دیدن فرمائید ال ای دی آنلاین

کاربرد چراغ های دفنی

همانطور که گفته شد از چراغ های دفنی به منظور نورپردازی فضای خارجی ساختمان ها استفاده می گردد. اما این تنها کاربرد چراغ های دفنی نیست. علاوه برآنچه گفته شد از چراغ های دفنی به منظور نورپردازی در مجسمه های شهری، تالارها، ستون ها، پل ها، زیر پله ها و نیز فضای سبز مورد استفاده می گردد. علاوه براین از چراغ های دفنی به منظور نورپردازی در کف نیز مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از چراغ های دفنی می توان به عنوان چراغ های هشدار یا نشان دهنده مسیر نیز استفاده کرد. علاوه براین همانطور که در ادامه اشاره خواهد شد برخی از چراغ های دفنی از ویژگی ضد آب بودن برخوردارند. در صورتی که چراغ های دفنی از این ویژگی برخوردار باشد می توان از آنها به منظور نورپردازی در استخرهای آب نیز استفاده کرد.

انواع چراغ های دفنی

چراغ های دفنی در انواع و اقسام مختلفی ساخته شده اند. بعضی از این چراغ ها روکار بوده و بعضی تو کار هستند. برخی از آنها به شکل خطی و برخی وال واشر و… تولید می شوند. همچنین رنگ ها و زاویه پرتاب نور در انواع مختلف چراغ های دفنی متفاوت ۱٫ همچنین می توان زاویه پرتاب نور و نوع لنز را نیز باتوجه به شرایط پروژه سفارش داد. این محصولات را می توان در توان های ۳،۴،۸،۹،۱۲،۲۴ و… در بازار خریداری کرد. همچنین بنا به شرایط اجرایی پروژه ولتاژ کاری می تواند در رنج های مختلف برق مستقیم و یا Vac 220 باشد.

از چراغ های دفنی می توان به صورت RGB به منظور اجرای پروژه های نورپردازی استفاده کرد. همچنین رنگ هایی که می توان برای چراغ های دفنی انتخاب کار کرد شامل رنگ سفید گرم، رنگ سفید سرد، قرمز، سبز، سفید، آبی و زرد مایل به نارنجی ویا ترکیب رنگ می باشد.

ویژگی چراغ های دفنی

انواع چراغ های دفنی دارای ویژگی های متعددی هستند. از جمله ویژگی هایی که برخی از چراغ های دفنی می توانند دارا باشند می توان به بدنه مقاوم در برابر ضربه، ضد آب بودن، ضد زنگ بودن، مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار، استیل ضد زنگ، شیشه مقاومت، روشنایی زیاد و قابلیت پرتاب نور و نیز امکان تولید جلوه های نورپردازی RGB اشاره کرد. جالب است بدانید برخی از چراغ های دفنی از امکان کنترل افکت توسط ریموت نیز برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *