وبلاگ

ال ای دی نواری چگونه کار می کنند؟

ال ای دی نواری

اصل کار نوارهای نور LED این است که هر بخش از این نوار ها دارای یک واحد است و هر واحد دارای تعداد ثابتی دیودهای ساطع کننده نور و مقاومت های محدود کننده جریان توزیع شده است که دستگاه باید هنگام برش آنها را قطع کند. در این نوار ها هر واحد به طور جداگانه و به صورت موازی برای تحمل ولتاژ منبع تغذیه وصل شده است.

نصب نوارهای نور LED

نصب در داخل ساختمان

هنگامی که از نوارهای نور LED برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود، نصب بسیار ساده است زیرا نیازی به مقاومت در برابر باد و باران ندارند. هر نوار LED نور دارای یک چسب دو طرفه خود چسب ۳M در قسمت پشت آن است، بنابراین می توانید مستقیماً برچسب چسب دو طرفه ۳M را جدا کنید و نوار نور LED را در محلی که باید نصب شود ثابت کنید و آن را فشار دهید.

نصب در فضای باز

نصب در فضای باز به دلیل باد و باران، اگر چسب ۳M ثابت شود، زمان باعث کاهش چسبندگی چسب ۳M می شود و نوارهای نور LED خاموش می شود، بنابراین برای نصب در فضای باز اغلب باید میان برخی شیار ها استفاده شود.

روش اتصال منبع تغذیه

نوار نور LED ولتاژ کلی ۱۲ ولت DC را نشان می دهد، بنابراین باید از منبع تغذیه سوئیچینگ، اندازه منبع تغذیه با توجه به قدرت چراغ های نوار LED 12 ولت و طول اتصال استفاده کنید. فرض کنید نمی خواهید از منبع تغذیه برای کنترل هر چراغ نوار LED 12 ولت استفاده کنید. در این صورت، می توانید یک منبع تغذیه سوئیچینگ نسبتاً بزرگ بخرید تا کل منبع تغذیه را انجام دهید. سپس تمام منابع تغذیه ورودی چراغ های ال ای دی نواری ۱۲ ولت به صورت موازی وصل می شوند و توسط کل منبع تغذیه سوئیچینگ یکپارچه می شوند. این روش اتصال مزیت کنترل متمرکز را دارد.

اتصال کنترلر LED

گزینه های مختلفی برای کنترل نوارهای نور LED، کنترل کننده مادون قرمز، کنترلر LED بلوتوث و کنترلر LED Wi-Fi وجود دارد. کنترل کننده نوار LED وای فای را با توجه به دستورالعمل اتصال کنترل کننده نوار LED وای فای و کمربند نور، می توانید از طریق تلفن هوشمند به کنترل از راه دور دست پیدا کنید. کنترلر LED Wi-Fi با فاصله محدود نمی شود. تا زمانی که Wi-Fi وجود داشته باشد، می توان مکان را کنترل کرد و محدودیت فاصله کنترل کننده سنتی را شکست.

به فاصله اتصال نوار نور LED توجه کنید.

به طور کلی، نوارهای LED 3528 حداکثر فاصله اتصال ۲۰ متر را دارند. نوارهای LED 5050 حداکثر فاصله اتصال ۱۵ متری دارند. اگر نوارهای نور LED به راحتی بیش از این فاصله اتصال گرم شوند، استفاده از فرآیند بر عمر مفید نوار LED تأثیر می گذارد؛ بنابراین، نصب باید مطابق با نیاز سازنده نصب شود و هرگز اجازه ندهید نوارهای نور LED تحت بار کار کنند.

نوارهای نور LED چقدر کار می کنند؟

طول عمر چراغ های LED نواری ۵۰۰۰۰ ساعت نور مداوم است. در استفاده واقعی، علاوه بر آسیب های ناشی از نصب نادرست، طول عمر چراغ های نواری LED به عوامل زیر مرتبط است:

  • LED یک مقاومت نوری القایی الکترواستاتیک است. اگر کارخانه نوارهای نور LED را بدون اقدامات متقابل مناسب ضد استاتیک نگهداری کند، LED را می سوزاند و در نتیجه مصرف می شود. در این صورت نمی توان عمر نوارهای نور LED را تضمین کرد.
  • سیم هسته مسی مدار انعطاف پذیری خیلی خوبی ندارد و باعث پارگی نوار نور LED می شود و عمر مفید نوار LED را به خطر می اندازد.
  • نوار نور LED به طور کلی برای منبع تغذیه ولتاژ ثابت استفاده می شود. اگر خروجی منبع تغذیه سوئیچینگ پایدار نباشد، ایجاد نوار LED در ولتاژ کاری غیر استاندارد نیز عمر مفید آن را به خطر می اندازد.
  • اگر تعداد مهره های نور نواری کافی نباشد، ولتاژ کل نوار LED توسط مقاومت تقسیم می شود که گرم می شود و در نتیجه عمر نوار نور را تحت تأثیر قرار می دهد.

چگونه نوارهای نور LED را می توان کم نور کرد؟

به عنوان بخشی ضروری از طراحی دکوراسیون مدرن، چراغ های نواری LED 12 ولت به طور فزاینده ای در زمینه های مختلف استفاده می شود. نقش اصلی آن نورپردازی نیست بلکه اغلب برای ایجاد فضاهای نوری مختلف استفاده می شود. عملکرد کم نور چراغ های نواری LED 12 ولت نه تنها عنصر اصلی برای ایجاد جو های مختلف است، بلکه باعث صرفه جویی در انرژی، بهبود کیفیت زندگی، بهبود کارایی منبع نور و افزایش طول عمر نوار می شود.

روش های مختلفی برای کاهش نور وجود دارد که به شرح زیر است:

کاهش نور PWM

کاهش نور PWM که به عنوان کم نور دیجیتال نیز شناخته می شود و می توان آن را با برنامه نویسی دیجیتال در قالب شبکه های بی سیم برای کاهش نور ۰-۱۰۰٪ انجام داد. اثر کم نوری با این روش عالی است، هزینه کلی نسبتاً بالا است و می توان آن را برای استفاده در موارد هوشمندانه تر انتخاب کرد.

کنترلر LED هوشمند

به عنوان مثال ماژول WIF بلوتوث داخلی، متصل به تلفن همراه، از طریق APP در تلفن هوشمند، می تواند از ۰-۱۰۰٪ نور را تنظیم کند. این روش در مقایسه با روش سنتی کاهش نور، کنترل کننده نوار LED هوشمندتر و دقیق تری است.

کنترلر LED دیمر

این کنترلر با عملکرد کم نور، علاوه بر زمان بندی، ۱۶ میلیون رنگ برای انتخاب دارد. مطابق با بلندگوهای هوشمند، شما همچنین می توانید کنترل صدا، حالت سناریو و غیره را نیز در اختیار داشته باشید. کنترلر دیمر LED یک ابزار کاهش نور نیست، بلکه مجموعه ای از اکثر عملکردهای هوشمند کنترلر است.

سوئیچ کم نور

کم نور کردن سوئیچ از طریق سوئیچ اصلی روشنایی برق برای کاهش نور است، در استفاده از نصب نیازی به دیمر اضافی نیست تا زمانی که بتوان تعداد دفعات و سرعت کلید اصلی را فشار داد تا عملکرد کم نور روشنایی به دست آید.

کم نور کنترل شده با سیلیکون

حالت کم نور تریستور معمولاً فقط زمانی استفاده می شود که کلید اصلی پاور باید با یک کلید کم نور تریستور با چرخش برای تنظیم ارتفاع جایگزین شود.

از آنجایی که منابع انرژی جهانی تنگ تر و فشرده تر می شوند، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست جهت گیری های اصلی بازار دکوراسیون روشنایی است. نوارهای نور LED به دلیل محافظت از محیط زیست، اندازه کوچک، مصرف انرژی کم، قابلیت اطمینان بالا و سایر ویژگی های آن محبوب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *