وبلاگ

ال ای دی های COB چیست و چرا اهمیت دارند؟

ال ای دی های COB

ال ای دی COB چیست؟

Chip-on-Board یا  COBبه نصب یک تراشه LED لخت در تماس مستقیم با یک بستر (مانند کاربید سیلیکون یا یاقوت کبود) برای تولید آرایه های LED اشاره دارد.  LEDهای COB نسبت به فناوری‌های LED قدیمی‌تر، مانند SMD یا LEDهای بسته درون خطی دوگانهDIP مزایای زیادی دارند. مهمتر از همه، فناوری COB اجازه می دهد تا چگالی بسته بندی بسیار بالاتری از آرایه LED، یا آنچه مهندسان نور از آن به عنوان بهبود یافته “چگالی لومن” یاد می کنند، فراهم کند. به عنوان مثال، استفاده از فناوری COB LED در یک آرایه مربعی ۱۰mm x 10mm منجر به ۳۸ برابر بیشتر LED در مقایسه با فناوریDIP LED و ۸٫۵ برابر بیشتر LED در مقایسه با فناوری SMD LED می شود و این موضوع منجر به شدت بیشتر و یکنواختی بیشتر نور می شود. روش دیگر، استفاده از فناوری COB LED می تواند تا حد زیادی مصرف انرژی آرایه LED را کاهش دهد و در عین حال خروجی نور را ثابت نگه دارد. به عنوان مثال، یک آرایه LED COB 500 لومن می تواند چندین برابر کوچکتر باشد و انرژی بسیار کمتری نسبت به آرایه LED SMD یا DIP LED 500 لومنی مصرف کند.

مزیت بزرگ دیگر استفاده از فناوری COB LED در این واقعیت نهفته است که دستگاه های COB صرف نظر از تعداد دیودها، تنها ۱ مدار و ۲ کانتکت برای کل تراشه دارند. این طراحی تک مدار، صرف نظر از تعداد دیودهای روی تراشه، منجر به سادگی برای بقیه دستگاه های LED نیز می شود.

مزایای آرایه های LED Chip-on-Board عبارتند از:

  • فشردگی به دلیل اندازه کوچک تراشه
  • شدت بالا، به ویژه در فواصل نزدیک
  • یکنواختی بالا، حتی در فواصل کاری نزدیک
  • سادگی طراحی زیرا تنها ۱ مدار و ۲ کانتکت مورد نیاز است.
  • عملکرد حرارتی برتر برای افزایش عمر، پایداری و قابلیت اطمینان

چرا LED های COB در هنگام کار با باتری بسیار مهم هستند؟

هنگام طراحی یک سیستم روشنایی با باتری، همیشه بین مقدار خروجی لومن با کیفیت بالا (به عنوان مثال روشنایی) و طول زمان اجرا از طریق عملکرد باتری، تعادل وجود داشته است. از نظر تاریخی، هر چه میزان روشنایی با کیفیت بالاتر مورد نظر باشد، زمان اجرا کوتاه‌تر می‌شود (با فرض اینکه از باتری هم اندازه استفاده می‌کنید). با این حال، با توسعه اخیر فناوری COB LED، این مبادله بسیار کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برای اولین بار، LED های COB با وات بسیار پایین می توانند نور بسیار با کیفیت و فوق العاده روشنی تولید کنند.

در نتیجه، یک بسته باتری لیتیوم یون نسبتاً کوچک و سبک می تواند یک سیستم نور مبتنی بر LED COB را برای مدت زمان بسیار طولانی تغذیه کند. در واقع، چراغ نمایش تجاری LED COB 6 واتی ما با استفاده از مرکز برق موبایل قابل شارژ بسیار کوچک و سبک (۱٫۲۵ پوند) ما ۱۴ تا ۱۵ ساعت کار می کند در صورتی که خروجی نور با کیفیت بالا در مدت زمان طولانی با استفاده از یک باتری نسبتا کوچک به سادگی چند سال پیش امکان پذیر نبود! به همین دلیل است که چراغ‌های LED مبتنی بر COB تنها انتخاب واقعی همه هنگام طراحی سیستم‌های نور فوق‌العاده روشن و کارآمد بود و به همین دلیل است که Silicon Lightworks به طور انحصاری از فناوری COB LED در خط کامل نورپردازی نمایشگاه تجاری خود استفاده می کند.

به طور خلاصه، LED های چیپ روی برد جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری موجود در بازار هستند. به عبارت ساده تر، LED های COB روشن تر هستند، انرژی کمتری مصرف می کنند و پرتوهای نور با کیفیت بالاتری را در مقایسه با فناوری های LED قدیمی که امروزه در بیشتر نورپردازی های نمایشگاهی دیگر یافت می شوند، تولید می کنند. توصیه می شود حتما دفعه بعد که برای نورپردازی نمایشگاه وارد بازار شدید، از فناوری COB LED استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *