وبلاگ

عوامل مهم هنگام خرید چراغ ال ‌ای دی برای جلوی خودرو

چراغ ال ‌ای دی برای جلوی خودرو

چراغ‌های جلو از جمله لوازم ضروری در وسایل نقلیه می‌باشند که وظیفه ایجاد روشنایی هنگام تاریکی هوا را بر عهده دارند. در واقع با استفاده از این تجهیزات شما می‌توانید به راحتی در تاریکی شب رانندگی کنید و موانع موجود در مسیر خود را ببینید. در ادامه به عوامل مهم هنگام خرید چراغ ال ‌ای دی برای جلوی خودرو اشاره می کنیم.

چراغ‌های ال ‌ای دی برای جلوی خودرو نسبت به دیگر چراغ‌ها موثر‌تر هستند، زیرا بازدهی نور بهتر و طول عمر بیش‌تری دارند و انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند. در نتیجه، سرمایه گذاری بر روی چراغ‌های ال ‌ای دی جلوی خودرو خوب موجب افزایش ایمنی هنگام رانندگی در جاده‌ها می‌شود.

معرفی محصول پرکاربرد: ال ای دی هدلایت ۶۰۰۰ کلوین h3 ولتاژ کاری ۹ الی ۱۰ ولت

عوامل مهم هنگام خرید چراغ ال ‌ای دی برای جلوی خودرو

در این بخش به عواملی می‌پردازیم که هنگام خرید چراغ ال ‌ای دی برای جلوی خودرو حتما باید در نظر بگیرید:

دمای رنگ

واحد اندازه‌گیری میزان دمای رنگ، کلوین است. طبق توافق انجام شده، دما‌های بالا‌تر نشان دهنده سایه‌های نور گرم‌تر نزدیک به قرمز و دما‌های پایین‌تر نشان دهنده سایه‌های سرد‌تر نزدیک به آبی هستند. اما دمای رنگ‌ها تنها به لامپ‌های زرد و سفید مایل به آبی یا قرمز و سفید محدود نمی‌شود و رانندگان ممکن است دما‌های رنگی مختلفی را ترجیح دهند. زیرا دما‌های رنگی می‌توانند دید، ایمنی، شرایط رانندگی در هوای بارانی، برفی، مه و حتی بینایی را نیز تحت تاثیر قرار دهند. ال ‌ای دی‌های با کیفیت دارای دمای رنگ بالای ۵۰۰۰ کلوین هستند، در حالی که ال ‌ای دی‌های بی‌کیفیت دمای رنگ پایین‌تر از ۳۰۰۰ کلوین دارند.

هرچه عدد کلوین بیش‌تر باشد، نور سفید‌تر و روشن‌تر است. در نتیجه، توصیه می‌کنیم از چراغ‌هایی با دمای رنگ بالا که روشنایی بهتری ارائ می‌دهند، استفاده کنید.

روشنایی

چراغ‌های ال ‌ای دی معمولا دارای پرتوی نور متمرکزی هستند و برای داشتن دید بهتر در جاده نیازی نیست که روشنایی آن‌ها به اندازه لامپ‌های HID یا هالوژن باشد. لومن میزان نور تولید شده توسط لامپ را اندازه‌گیری می‌کند، پس هرچه میزان آن بیش‌تر باشد، بهتر است.

اگر به دنبال حداکثر روشنایی هستید، باید از لامپ‌هایی که حدود ۳۵۰۰ لومن در هر لامپ یا ۷۰۰۰ الی ۸۰۰۰ لومن در هر جفت هستند، باشید.

الگوی پرتو

به میزان عرض یا باریک شدن نور در یک فاصله معین، الگوی پرتو گفته می‌شود. چراغ‌های ال‌ ای دی جلوی خودرو معمولا دارای الگوی پرتو موازی یا الگوی پرتو نامتقارن هستند. الگوی پرتو موازی در جاده دید بیش‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که الگوی پرتو نامتقارن موجب ایجاد نما‌های واضح‌تر و گسترده‌تری در خیابان‌های فرعی می‌شود.

استفاده از مجموعه لامپ‌های ال ‌ای دی با کیفیت، معمولا الگو‌های پرتو مختلفی را متناسب با شرایط مختلف رانندگی ارائه می‌دهند. احتمالا ممکن است استفاده از الگویی که جاده را به طور کامل روشن می‌کند کمی شما را وسوسه کرده باشد، اما لازم است بدانید با انجام این کار هم دید راننده‌های ترافیک رو به رو را دچار مشکل می‌کنید و به مرور زمان خودتان نیز دچار مشکل می‌شوید.

در نتیجه، با استفاده از یک لامپ ال ‌ای دی با کیفیت می‌توانید مقدار نور مناسب برای رانندگی خود در شب را تامین کنید بدون آن که برای دیگر راننده‌های خطری ایجاد کرده باشید.

دوام

در چراغ‌های ال ‌ای دی از هیچ رشته‌ای استفاده نمی‌شود، بنابراین آن‌ها در برابر لرزش مقاومت بسیار خوبی دارند و نسبت به چراغ‌های هالوژنی بیش‌تر دوام می‌آورند. علاوه بر این، چراغ‌های ال ‌ای دی کم‌تر در معرض آسیب‌های ناشی از رطوبت قرار می‌گیرند، نور ماورابنفش تولید نمی‌کنند و به انرژی کم‌تری نسبت به چراغ‌های هالوژنی نیاز دارند که موجب مقرون به صرفه‌تر شدن کارکرد آن‌ها می‌شود.

قیمت

چراغ‌های ال ‌ای دی جلوی خودرو بسته به برند و کیفیت دارای قیمت‌های مختلفی هستند. اما قیمت آن‌ها نسبت به چراغ‌های نسل‌های گذشته کمی بیش‌تر است و به دلیل کارکرد خوبی که دارند، استفاده از آن‌ها در بلند مدت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

اگر به دنبال یک چراغ جلوی خوب برای بهبود تجربه رانندگی خود هستید، بر روی چراغ‌های ال ‌ای دی سرمایه گذاری کنید و به عوامل مهم هنگام خرید چراغ ال ‌ای دی برای جلوی خودرو توجه کنید؛ زیرا آن‌ها نور بسیار ایمنی را ارائه می‌دهند که می‌تواند موجب کاهش تصادفات رانندگی شود.

منبع: boslla

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *