وبلاگ

پیکسل انگشتی چیست؟

کنترلر های پیکسلی

پیکسل انگشتی از یک LED سه رنگ RGB هشت میلی متری و یک آی سی فولکالر تشکیل شده است و با درجه حفاظت IP67 عرضه شده است.رنگ های LED به طور مستقل توسط آی سی تنظیم میشود لذا پس از ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی تعداد بسیاری رنگ ترکیبی به وجود می آیند. این آی سی ها نیز از طریق یک کنترلر پیکسل قابل برنامه ریزی می باشند. به طوریکه در گروهی از این LED ها می توان بازی رنگ به شکل حرکتی ایجاد نمود. این برنامه توسط کنترلر ارسال شده و در LED پیکسلی اجرا میشود.

پیکسل انگشتی چیست

کنترلر های پیکسلی با امکانات و کاربرد های فراوانی در بازار عرضه می گردند. نمونه ساده این کنترلر ها افکت های حرکتی منظمی را در پیکسل ها پیاده میکنند اما در نمونه های حرفه ای تر میتوان از طریق نرم افزار کنترلر اقدام به تولید افکت های طیفی، انیمیشنی و یا حتی ایجاد فیلم نمود. این نرم افزار میتواند در کامپیوتر اجرا شود. برخی از کنترلر ها نیز امکان ورودی صدا دارند و همزمان با موزیک جلوه های رنگی را بر روی پیکسلی پیاده می کنند. تصویر سازی بر روی تعداد کمی پیکسل کیفیت نمایش پایینی خواهند داشت اما در ابعاد بزرگی همچون سطح نمای ساختمان ها میتوانند به زیبایی جلوه کنند و حتی نسبت به تلویزیون شهری با توجه به بازدهی کیفیت بیشتری دارد.

کنترلر های پیکسلی

پیکسل انگشتی در کجا کاربرد دارد ؟:

تابلو ها با ال ای دی ثابت:

اولین و بیشترین کاربرد پیکسل انگشتی در ساخت تابلو های ثابت است. همگی با ساختار این تابلو های LED آشنا هستیم. در تابلو های پیکسلی به جای استفاده از LED های اوال و یا کلاهی از پیکسل های انگشتی استفاده می شوند. در هر متر محیطی از تابلو می تواد تا ۳۵ ال ای دی قرار بگیرد و بدون نیاز به لحیم کاری و سیم کشی اضافه مونتاژ کرد.

تابلو های LED ثابت

تابلو های channelium:

درابتدا باید بگویم کلمه چلنیوم همان channelium ترکیبی از channel + aluminium است. عمده کاربرد پیکسل انگشتی در ساخت تابلو های چنلیوم است که معمولا انها را در سطح تابلو مونتاژ میکنند و بیشتر مورد پسند مغازه هایی هایی همچون آبمیوه فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها و … می باشند.

تابلو های LED چنلیوم

تابلو های روان:

کاربرد اصلی پیکسل ها در پیاده سازی نمایشگر های غول پیکر با فاصله پیکسلی زیاداست تا علاوه بر کاهش هزینه ها، در فواصل دور امکان تصویر سازی فراهم باشد. اگر پیکسل ها با نظم ماتریسی (در طول و در عرض) چیده شده اند حتما باید از کنترلر های تحت نرم افزار استفاده کرد تا امکان ایجاد انیمیشن، متن و طیف های رنگی فراهم باشد.

تابلو های روان

در ال ای دی آنلاین پیکسل انگشتی ها در دو نوع سیم بلند با طول ۱۵ سانتی متر و سیم کوتاه با طول ۱۰ سانتی متر که با ic 2811 کار میکنند و قابل برنامه ریزی میباشند و با تمتمی ریموت ها سازگار میباشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *