وبلاگ

چراغ رشد گیاه چگونه کار می کند؟

چراغ رشد گیاه

باغبانی سرپوشیده چیست؟

پدیده رشد گیاهان در داخل خانه کاملاً جدید نیست. دانشمندان از سال ۱۶۲۷ شروع به انجام آزمایش هایی با رشد گیاهان در داخل خانه کردند، اما از آن زمان تا کنون راه زیادی را پیموده اند. هیدروپونیک مدرن به شما این امکان را می دهد که گیاهان را در محیطی کاملاً کنترل شده در داخل خانه پرورش دهید. پرورش دهنده می تواند به جای تکیه بر طبیعت برای ارائه نیازهای گیاه، مقدار دقیق مواد مغذی، آب و نور مورد نیاز برای بهینه سازی رشد گیاه را در طول سال به هر گیاه بدهد. با استفاده از نور مصنوعی، پرورش دهندگان می توانند خورشید را در محیطی که کنترل بیشتری روی آن دارند، تکرار کنند. این کار به بسیاری از کشت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا بارها در سال بیش از آنچه که معمولاً با کشت در فضای باز مجاز است، برداشت کنند. علاوه بر این، محیط کنترل شده سطح بالاتری از محافظت در برابر حشرات و بیماری ها را ارائه و نیاز به آفت کش های بالقوه خطرناک و تعداد شکست محصول را کاهش می دهد. اتاق‌های رشد داخلی مدرن تکنیک‌هایی مانند غنی‌سازی CO2، آبیاری قطره‌ای و سیستم‌های تحویل مواد مغذی را به منظور پرورش با کیفیت و کمیت بیشتر اجرا می‌کنند. با این حال، یکی از مهم ترین عوامل هر کشت در فضای داخلی، روشنایی است.

چراغ های رشد چه نقشی دارند؟

خورشید انرژی لازم برای شکوفایی زندگی را فراهم می کند. گیاهان برای میلیون ها سال تکامل یافته اند تا به طور موثر از نور تولید شده برای ایجاد انرژی مورد نیاز برای رشد و تکثیر استفاده کنند. هنگام انتقال کشت خود به داخل خانه، یکی از اولین چیزهایی که باید به آن فکر کنید این است که چگونه خورشید را تکرار کنید. به طور سنتی این کار با استفاده از منابع نور تخلیه با شدت بالا مانند سدیم پرفشار و متال هالید سرامیکی انجام می‌شد. در سال‌های اخیر، بهبود در هزینه و خروجی فناوری LED به نسل جدیدی از ال ای دی رشد گیاه اجازه داده است تا روی صحنه بیایند.

همه این نورها از الکتریسیته برای تولید فوتون ها (ذرات نور) استفاده می کنند که می توانند توسط گیاهان برای فتوسنتز استفاده شوند همانطور که گیاهان از فوتون های تولید شده توسط خورشید استفاده می کنند. گیاهان از فوتون هایی با طول موج (یا رنگ، همانطور که چشم انسان آن را می بیند) برای تولید انرژی استفاده می کنند. محدوده طول موج فوتون هایی که به راحتی برای فتوسنتز استفاده می شوند “تابش فعال فتوسنتزی” یا PAR نامیده می شود. خروجی نورهای رشد با مقدار PAR تولید شده توسط یک نور در ثانیه تعیین می شود که به عنوان PPF یا شار فوتون فتوسنتزی نیز شناخته می شود. معیار دیگری که ممکن است از آن استفاده کنید PPFD است که چگالی PPF را در ناحیه زیر نور رشد اندازه گیری می کند. این یکی از مهم ترین اعداد برای ردیابی است زیرا به شما می گوید چه مقدار از نور تولید شده به گیاهانی که در حال رشد هستند می رسد.

چه چیزی نور رشد را “خوب” می کند؟

برای محصولاتی ک شاهد رشد ان ها هستیم، مقدار نور تولید شده بسیار مهم است و به طور مستقیم با غلظت ترکیبات شیمیایی و عملکرد کلی هر محصول مرتبط است. مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه می‌سی‌سی‌پی انجام شد نشان داد که وقتی به PPFD 1500 میکرومول بر ثانیه بر متر مربع رسیدید، می‌توانید به حداکثر رشد گیاه برسید. بیشتر کشت‌کننده‌ها PPFD حداقل ۱۰۰۰ µmol/s/m2 را برای گیاهان در مرحله گل‌دهی هدف قرار می‌دهند. این مقدار نور مشابه یک روز آفتابی بدون ابر است؛ به عبارت دیگر، برای رشد بهینه نیاز به نور بسیار زیاد و شدید دارد و چراغ‌های رشدی که استفاده می‌کنید باید بتوانند این نیازها را برآورده کنند. کیفیت آن نور به اندازه کمیت آن مهم است. این گیاهان برای استفاده از انرژی خورشید تکامل یافته‌اند، بنابراین تقلید از طیف نور تولید شده توسط خورشید کاری است که شرکت‌های تولید نور رشد گیاه در حال حاضر به دنبال آن هستند. این به معنای استفاده از نور طیف کامل است که برای چشم انسان سفید روشن به نظر می رسد. نورهای HID از نظر طیف نوری که می توانند تولید کنند، محدود هستند زیرا از یک لامپ HPS یا CMH استفاده می کنند که فقط می توانند انواع خاصی از نور را ساطع کنند. LED ها بسته به نوع تراشه LED استفاده شده قادر به انتشار انواع مختلفی از نور هستند. چراغ‌های رشد LED از صدها نوع از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند و می‌توانند طیف نور ایده‌آل برای رشد گیاه را ترکیب کنند.

کارایی نور رشد با استفاده از میکرومول/J اندازه‌گیری می‌شود که به بررسی مقدار PPF اندازه‌گیری شده بر حسب میکرومول بر ثانیه برای هر وات انرژی مصرف‌شده، اندازه‌گیری می‌شود. این یک معیار مهم برای ردیابی است زیرا یک نور رشد با کارایی بالاتر به کولتیواتورها اجازه می دهد پول کمتری برای برق صرف کنند در حالی که همان مقدار نور را تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *