وبلاگ

دستگاه رقص نور چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه رقص نور

امروزه دستگاه های نورپردازی تنوع بسیار خوبی دارند و هر روز شاهد خلق یک محصول جدید در صنعت نورپردازی هستیم؛ بنابراین بد نیست افراد قبل از خرید یا اجاره سیستم های نورپردازی با انواع این دستگاه ها آشنا شوند. یکی از این دستگاه ها، دستگاه رقص نور است که از آن برای جشن ها و مهمانی ها استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه رقص نور، کاربرد های این دستگاه و انواع مختلف آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با دستگاه رقص نور

رقص نور دستگاهی است که رنگ های زیبا و مختلفی ایجاد می کند. در این دستگاه، نور ها می توانند با ریتم های موسیقی تنظیم شده و در نهایت محیطی بسیار قشنگ و لذت بخش را فراهم کنند. همچنین برخی دیگر از آن ها از طریق اپلیکیشن و نرم افزار ها، ریتم های خاصی از نور را ایجاد می کنند. از انواع دستگاه های رقص نور می توان به مووینگ، لیزر، پارهای ال ای دی، بلک لایت و … اشاره کرد که هرکدام به طریق خاصی نور را منتشر می کنند.

کاربرد های دستگاه رقص نور

  • از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های این دستگاه می توان به استفاده از آن در مجالس و مهمانی ها برای ایجاد نورپردازی و افکت های جذاب اشاره کرد. در واقع وجود و به کار گیری دستگاه های رقص نور برای افزایش کیفیت مجالس مختلف امری ضروری است.
  • علاوه بر مجالس و استفاده از آن ها در منازل، امروزه مراکز و فروشگاه های تجاری نیز برای تبلیغات، جذب مخاطب و تبدیل آن ها به مشتری خود از دستگاه رقص نور استفاده می کنند. نکته قابل توجه این است که امروزه از دستگاه رقص نور و نورپردازی در مراکز و فضاهای مختلف استفاده می شود و همین امر باعث تاثیر بسزایی در جذب افراد، زیباسازی شهر و حس آرامش در شهروندان می گردد.

انواع دستگاه رقص نور

مووینگ ها

مووینگ وسیله ای به شکل رباط است که تقریبا اکثر افکت های محبوب در نورپردازی را شامل می شود. این دستگاه ها قیمت زیادی دارند و به دلیل بالا بودن وزن، باید بوسیله کلمپ به سازه های نورپردازی متصل شوند. از انواع این دستگاه می توان به مووینگ فایتر، اسپایدر، گلکسی، لیزری و… اشاره کرد.

لیزرها

لیزر ها از جمله قدیمی ترین تجهیزات نورپردازی هستند که در گذشته به صورت تک رنگ استفاده می شدند؛ اما امروزه مدل های جدید آن تحت عنوان لیزر های فول کالر به بازار آمده است و از سه دیود لیزری به رنگ های سبز، قرمز و آبی در آن استفاده می شود.

پارها

پارهای ال ای دی از جمله وسایل ساده و ارزان است که در همه سیستم های نورپردازی وجود دارد و در دو مدل کلی RGB و فول کالر ساخته می شوند.

افکت ها

افکت های ال ای دی انواع بسیار مختلفی دارد و شامل دستگاه شست لنز، نیم کره ال ای دی، دستگاه هشت چشم و… می شود.

جمع بندی

دستگاه رقص نور، دستگاهی است که از گذشته تا امروز در میهمانی ها، جشن ها و عروسی ها کاربرد داشته و دارد. این دستگاه انواع مختلفی دارد و از جمله آن ها می توان به مووینگ ها، لیزر ها، پار ها و… اشاره کرد. هدف از این مقاله آشنایی افراد با انواع مختلف دستگاه های رقص نور قبل از خرید یا اجاره آن ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *