وبلاگ

چراغ خطی و کاربردهایش را بشناسید!

چراغ خطی

همانطور که می دانید روزانه محصولات روشنایی جدیدی وارد بازار می شود. یکی دیگر از محصولات جدید روشنایی که به تازگی وارد بازار شده است و از جمله مدرن ترین سیستم ها و ابزار های روشنایی محسوب می شود، چراغ خطی است که با نام چراغ لاینی نیز شناخته می شود. این محصول جدید در مقایسه با محصولات روشنایی قدیمی از طول عمر بیشتری برخوردار است و انرژی کم تری مصرف می کند. در این مقاله از ال ای دی آنلاین قصد داریم به آشنایی با چراغ خطی، انواع و کاربرد های آن بپردازیم.

آشنایی با چراغ خطی

چراغ خطی چراغی است که منابع نوری آن که شامل چراغ های ال ای دی می شود، بر روی یک خط و پشت سر هم قرار دارند. با استفاده از این چراغ می توانید طرح های متنوع و شیکی بسازید و جلوه خاصی به طراحی مدرن ببخشید. معمولا طول این چراغ های خطی بلند است و انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد به طوری که این چراغ ها را می توان در قسمت های کنج محیط و قسمت های زاویه دار نصب کرد. از جمله ویژگی های دیگر چراغ های لاینی می توان به امکان تغییر شکل آن ها و طراحی اشکال خاص با استفاده از آن ها اشاره کرد.

انواع چراغ خطی

چراغ خطی از نظر محل نصب به چراغ خطی روکار، چراغ خطی توکار، چراغ خطی آویزی و چراغ خطی زیرکابینتی تقسیم می شود.

چراغ خطی روکار

از چراغ های خطی معمولا برای ساختمان هایی استفاده می شود که عمل بازسازی در آن ها انجام می شود؛ زیرا در این نوع ساختمان ها امکان تخریب وجود ندارد و با کمک چراغ های خطی روکار می توان هزینه بازسازی را کاهش داد. از این نوع چراغ ها همچنین برای تزیین کناف ها در محیط های داخلی نیز می توان استفاده کرد.

چراغ خطی توکار

برای استفاده از چراغ خطی توکار، زمانی که ساختمان در حال ساخت است، باکس ها یا شیار هایی در داخل سقف یا دیوار برای قرار گیری چراغ خطی ساخته می شود تا چراغ ها در آن ها قرار گیرند. برای استفاده از این چراغ ها هیچ محدودیت ظاهری وجود ندارد زیرا با آن ها می توان خط های نوری مستقیم، منحنی یا شکسته درست کرد. چراغ خطی توکار خود به دو دسته چراغ خطی توکار لبه دار و چراغ خطی توکار بدون لبه تسیم می شود.

چراغ خطی آویزی

چراغ خطی آویزی برای مکان هایی مناسب است که سقف بلندی دارد؛ زیرا با استفاده از چراغ های آویزی در مکان هایی با سقف بلند می توان فاصله میان منبع نور تا کف را کاهش و روشنایی بهتری را بدست آورد.

چراغ خطی زیر کابینتی

چراغ خطی زیرکابینتی به صورت مخفی در قسمت های پایین کابینت ها نصب می شود و آشپزخانه را روشن و مدرن می کند.

کاربرد های چراغ خطی

از چراغ های خطی می توان در دفتر کار، اماکن عمومی، مجتمع های مسکونی، مجتمع های تجاری، رستوران ها و کافه ها، سالن های اجلاس، لابی هتل ها و مجتمع های مسکونی، بالکن ها و راهرو ها، نمای ساختمان، سرویس بهداشتی، سالن های مترو و… استفاده کرد.

جمع بندی

چراغ خطی نسل جدیدی از چراغ های ال ای دی است که به صورت روکار، توکار و سقفی تولید و به بازار عرضه می شود. از این چراغ ها می توان در محیط های مختلف داخلی و خارجی استفاده کرد؛ اما دقت داشته باشید که برای استفاده در محیط های خارجی نیازمند یک سایبان بر روی این چراغ ها هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *