وبلاگ

عمر لوستر ال ای دی واقعاً چقدر است؟

لوستر ال ای دی

لوسترهای نوستالژیک خانه ما جای خود را به لوسترهای ال ای دی می دهند. تقریباً هر گوشه لوستر ال ای دی شروع به تزئین ویترین فروشگاه ها کرده است. لوسترهای ال ای دی مشکل لامپ و همچنین ظاهر مدرن را برطرف می کنند. ال ای دی ها منابع نوری هستند که تا ۵، ۱۰ یا حتی ۲۰ سال دوام می آورند. آیا لوسترهای ال ای دی تا این حد ماندگاری دارند؟

قسمت های تشکیل دهنده یک لوستر ال ای دی

لوستر ال ای دی اساساً از ۳ یا ۴ قسمت تشکیل شده است. اولی بدنه لوستر، دومی منبع نور ال ای دی، سومی منبع تغذیه ای است که جریان ثابت یا ولتاژ ثابت را برای تغذیه ال ای دی ها فراهم می کند. این منبع تغذیه، ولتاژ ۲۲۰ ولت شبکه را به ولتاژ مناسب برای تامین ال ای دی ها کاهش می دهد و با محدود کردن جریان از آسیب دیدن ال ای دی ها جلوگیری می کند. قسمت چهارم پنل پخش کننده سفید شیری است که در جلوی ال ای دی ها قرار گرفته است. این را می توان در برخی از وسایل روشنایی قرار داد. برخی از آنها از این استفاده نمی کنند. هدف آن توزیع نرم نور است. در برخی از لوسترها به جای پانل های دیفیوزر، سنگ های کریستالی قرار می گیرند.

طول عمر ال ای دی ها

ال ای دی ها دارای طول عمر ۵۰۰۰۰، ۶۰۰۰۰ ساعت هستند. این اطلاعات صحیح است، اما این عمر تنها در صورتی معتبر است که سازنده شرایط را رعایت کند. به عنوان مثال، سازنده ال ای دی بیان می کند که این محصول ۵۰۰۰۰ ساعت عمر می کند زمانی که ال ای دی ها با جریان ۵۰۰ میلی آمپر تغذیه می شوند و دمای آن زیر ۸۵ درجه سانتیگراد است. این با یک گزارش آزمایشی به نام LM-80 منتشر شده است. فقط تعداد کمی از تولید کنندگان ال ای دی این گزارش را دارند.

اگرچه ال ای دی ها منابع نوری بادوام هستند، اما در زمان ورود به سیستم می تواند در زمان کمتری از حد انتظار به پایان برسد. دو عیب رایج در لوسترهای ال ای دی خراب شدن قسمت درایو الکترونیکی و خرابی ال ای دی ها در نتیجه گرم شدن بیش از حد است.

معرفی محصول: فروش انواع ال ای دی نواری

مشکلاتی که ممکن است پس از خرید لوستر ال ای دی با آن مواجه شوید.

ده ها هزار لوستر ال ای دی از چین وارد شده است. فروشندگان تا یک سال تضمین می کنند، اما هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که بعد از یک سال چه اتفاقی می افتد. هنگام نگاه کردن به ظاهر شیک لوستر ال ای دی، باید سعی کنید جزئیات فنی را یاد بگیرید؛ زیرا وقتی قسمت ال ای دی لوستر از کار می افتد، به راحتی تعویض لامپ نیست. در صورت خرابی، ممکن است نیاز به پشتیبانی حرفه ای داشته باشید و این تعمیر ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد. مهمترین قسمت لوسترهای ال ای دی مشکل گرمایش است. برای جلوگیری از مشکلات بعدی، بررسی میزان گرمایش لوستر ال ای دی در پایان یک ساعت کار مفید خواهد بود. حتی اگر ال ای دی های بیش از حد گرم شده دچار اختلال نشوند، در پایان مدت زمان مشخصی از میزان نوری که ساطع می کنند، کاسته می شود. به عنوان مثال، ممکن است در پایان یک سال ۳۰ درصد و در پایان ۲ سال ۵۰ درصد ضرر داشته باشید. توجه به آن آسان نیست زیرا کاهش خروجی این نور به تدریج رخ می دهد.

نمی توانیم بگوییم که هر محصولی که در چین ساخته می شود کیفیت پایینی دارد؛ اما انتظارات پایین قیمت در بازار باعث می شود تا محصولات بی کیفیت به کشور ما وارد شود. لوسترهای ال ای دی بی کیفیت می توانند در عرض یک یا دو سال به طور جزئی یا کاملا غیر قابل استفاده شوند؛ بنابراین، مصرف کنندگان باید بر روی مارک های شناخته شده یا فروشندگان مورد اعتماد تمرکز کنند که یک دوره گارانتی طولانی (۵ سال) ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *